mf – “QR codes: Message on a puzzle?”

του Χρήστου Δ. Κατσάνου,  Agent of Change 

QR code- Methexis Foundadion

Υπάρχει κάποιο μήνυμα που θέλει κάποιος να μοιραστεί;Υπάρχει κοινό που θέλει να το λάβει και να διαδράσει; Στην εποχή του digital πως μπορεί να γίνει αυτό;

Οι γρήγορης απόκρισης κωδικοί (QR codes) φιλοδοξούν να παίξουν το ρόλο του αγγελιοφόρου Ερμή στο χώρο του διαδικτύου.

Δισδιάστατοι (2 d) και όχι πλέον γραμμικοί κώδικες (bar codes) κρύβουν μέσα τους  εκατοντάδες φορές περισσότερες πληροφορίες από τα απλά barcodes και χωρίς πλέον τη χρήση εξειδικευμένων scanners και software, έχουν τη δυνατότητα μέσα από δωρεάν εφαρμογές προγραμμάτων σκαναρίσματος έξυπνων συσκευών (smart phones) οι οποίες διαθέτουν κάμερα και σύνδεση στο διαδίκτυο να συνδέσουν τον offline με τον online κόσμο.

Το μήνυμα βέβαια είναι κρυμμένο όχι στους κώδικες με τη μορφή πάζλ, αλλά στην ανάλογη ιστοσελίδα(ες) που έχει δημιουργήσει αυτός που θέλει να το μοιραστεί είτε με παραδοσιακές μορφές κειμένου και/ή φωτογραφίας είτε με νέες όπως αυτή του βίντεο.

Φυσικά και η χρήση των QR codes δεν πέρασε απαρατήρητη απ’τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την ανθρώπινη καταναλωτική συμπεριφορά, κι αυτές δεν είναι άλλες από τα super markets.

Κάτι από φαντασία και δημιουργικότητα φαίνεται να επέδειξαν οι επικοινωνιολόγοι και marketers του λιανεμπορικού κολοσσού απο την Αγγλία που ακούει στο όνομα Tesco στην προσπάθεια τους να κατακτήσουν την πρώτη θέση στην αγορά της Ν. Κορέας.

Το ζητούμενο. “Πώς να γίνει ΠΡΩΤΗ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ επιχείρηση στη ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΓΟΡΑ της Κορέας ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΜΗ ΑΥΞΗΣΗΣ των καταστημάτων πώλησης στη χώρα;».

Μελετώντας τα κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά της σημερινής κορεατικής κοινωνίας, οι μελετητές κοινωνιολόγοι διαπίστωσαν ότι οι Ν. Κορεάτες αναγνωρίζονται ως Νο2 σκληρότερα εργαζόμενοι στον κόσμο (αλήθεια ποιοί είναι οι Νο1 ?) και ότι τα ψώνια της εβδομάδας αποτελούν πονοκέφαλο μιας και ο χρόνος ξεκούρασης είναι περιορισμένος. Επίσης παρατήρησαν ότι περνούν αρκετό χρόνο στο σταθμό του μετρό κατά τη μεταφορά τους από τον εργασιακό χώρο στο σπίτι.

Βασισμένοι στα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας οι  marketers της εταιρίας προχώρησαν στην πρόταση-λύση των υπαίθριων On line καταστημάτων στο χώρο του metro!! Πως  γίνoνται όμως οι αγοραπωλησίες; Μα με τη μέθοδο των QR codes!!! Για του λόγου του αληθές ας παρακολουθήσουμε το παρακάτω βίντεο.

http://www.youtube.com/watch?v=fGaVFRzTTP4

 

 

Ένα μπουκέτο μηνυμάτων -αυθεντικότητας, κοινής προσπάθειας, συναντίληψης και ειλικρινούς & δίκαιης τιμής- είναι κρυμμένα σε ένα μπουκάλι κρασί Ξινόμαυρου ΑΡΓΑΤΙΑ που στέλνουν η Χαρούλα και ο Παναγιώτης και αποκρίνονται-απολαμβάνουν οι “Φίλοι του Ξινόμαυρου”! 

 

 

 

 

 

 

Τελικά το μέσο για τα προιόντα βρέθηκε.

Τι γίνεται όμως με τις ιδέες? Μήνυμα και αποδέκτες υπάρχουν;