Το mf και “Οι Φίλοι του Ξινόμαυρου” στο “OΙΝΟΡΑΜΑ 2012 – η Ελλάδα των Δημιουργών”

OΙΝΟΡΑΜΑ 2012, η Ελλάδα των δημιουργών

O Χρήστος Δ. Κατσάνος εκπροσωπώντας το mf και τους “Φίλους του Ξινόμαυρου” βρέθηκε στο Οινόραμα 2012.

Σύμφωνα με το Ντίνο Στεργίδη «το ΟΙΝΟΡΑΜΑ είναι μία από τις καλύτερες “πλατφόρμες” ανάδειξης του ελληνικού κρασιού και αποτελεί τη βιτρίνα του αμπελοοινικού κλάδου και πλατφόρμα ανάδειξης των οινοποιείων της χώρας και έχει συμβάλει καθοριστικά στη διαμόρφωση της θετικής εικόνας που η ελληνική κοινωνία έχει για το ελληνικό κρασί. Μια εικόνα, που για 20 χρόνια τώρα, μεταφράζεται σε αυξημένες πωλήσεις για όλα τα εμφιαλωμένα κρασιά».

Ο Χρήστος στις πολλές συζητήσεις με ανθρώπους απ’ όλη την αλυσίδα του Αμπελοοινικού κόσμου, βίωσε το άγχος που έχει προκαλέσει η οικονομική (και όχι μόνο) Κρίση.

Η ρήση του Κώστα Σκούρα ότι «οι έλληνες οινοποιοί έχουν κάνει πολλά χιλιόμετρα μπροστά αλλά το ελληνικό κρασί μόλις λίγα βήματα» γίνεται έντονα αντιληπτή.

Φωτο: Βαγγέλης Γεροβασιλείου «Αναγνωρίσιμη Προσωπικότητα ως Πατέρας της Μαλαγουζιάς»

Επίσης είναι αντιληπτό ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ του Positioning, του BRAND ενός οίκου (και των προιόντων του) και της αξίας της επιχείρησης (company value). Προφανώς αυτό έχει συμβεί μιας και τόσο το μέγεθος ενός οινοποιείου όσο και ο κατακερματισμός της αγοράς δεν επιτρέπει την επιμονή σε μοναδικά στοιχεία διαφοροποίησης.

Φωτο: DEUS: Ξεκάθαρο Positioning (Να γίνει ο Leader στην κατηγορία 18-23 ετών)

Μιας και τα περισσότερα οινοποιεία έχουν καταφέρει να φτιάξουν ποιοτικά κρασιά, ήρθε η ώρα να χτίσουν το Brand τους με ξεκάθαρα στοιχεία διαφοροποίησης και ταυτότητας. Αυτό γίνεται με Στρατηγική Branding και με απώτερο σκοπό το Brand της επιχείρησης να βρεθεί σε ευθεία σχέση με την Αξία της Επιχείρησης.

Μια καλή πηγή κατανόησης της διαφοράς μεταξύ “Βrand και Branding “ είναι η παρουσίαση του Peter Economides στο συνέδριο Rebranding Greece”.

Όσον αφορά τα μικρά οινοποιεία; Το παράδειγμα των «Φίλων του Ξινόμαυρου» μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για μια άμεση επαφή μεταξύ των Οινοποιών και των ανθρώπουν που αγαπούν το κρασί αλλά και θέλουν να βιώσουν όλη την αλυσίδα των εμπειριών από το αμπέλι (κλάδεμα, ξεφύλλισμα, τρύγο), την οινοποίηση μέχρι της γευσιγνωσία και τη γαστρονομία!